סיפורי הצלחה

סיפורי הצלחה

– "אני שונאת ללמוד מילים" אומרת ילדונת יפהפיה מכיתה ו'
– "בלי מלים לא תוכלי להתקדם, חמודה"
– "בבקשה, אני רוצה תרגיל בדקדוק – אני ממש אוהבת את זה"
באופן טבעי, כל תלמיד יעדיף לתרגל את מה שהוא יודע היטב. מה עושים? הילדה מסרבת ללמוד רשימות מילים ובלעדיהם לא תוכל לקרוא קטעים שהולכים ומסתבכים – בטח עם העלייה לחטיבת הביניים….

– "מחשב, את אוהבת?"
– "מאוד!" עונה המתוקה
– "יופי!………….שניה…………..מעלה לך אתר משחקים"………

באותו יום למדה 10 מלים חדשות. יצאה מהשיעור עם רשימה נוספת ללמוד באתר עד השבוע הבא.


– "יש לי בלגאן בראש" טוענת תלמידה מצטיינת מכיתה ט'. "אני לא מצליחה להבין מתי להכניס DO ומתי להכניס ARE? זה נורא מבלבל – כל הזמן אני טועה בזה במבחנים ולא מצליחה לקבל 100".
– "יופי של שאלה שאלת – למדת פעם שיש שני סוגים של PRESENT SIMPLE?"

– "מה? שני סוגים? מזתומרת?"
– "PRESENT SIMPLE אחד הוא רק של הפועל BE. השני הוא של כל הפעלים האחרים"
השיעור נמשך ובו מתרגלת התלמידה את ההבדלים
– "אני לא מבינה למה אף מורה לא הפרידה לי בין השניים עד היום. זה כל כך ברור – היה לי סלט בראש מכיתה ה' ועכשיו זה כל כך ברור"


– "הוא לא קורא" מתלוננת אמא לילד בכיתה ה'. "המורה התחילה בכיתה ג' והיא רצה קדימה עם הילדים שקוראים והוא נותר מאחור".
– "בעברית הוא בסדר? יש לו בעיה כלשהי?"
– "עשינו אבחון, ואין לו בעיה ובכל זאת הוא לא מצליח לקרוא באנגלית"
– "בואי ננסה ונראה מה קורה………….."
מגיע החמוד ומתחיל לעבוד בחוברת ראשית קריאה – חוברת שמתחילה באות T ולא באות A שצליליה משתנים ואינם קבועים. הילד צובע את האות, מבחין בין הקטנה והגדולה ומקבל את האות הפיסית למישוש ולהיכרות. הוא לומד צלילים ומקשר אותם לאותיות ראשונות T ו- M. במהלך השיעור מבדיל הילד בין MAT, TAM, MAM, TAT. בתום השיעור הראשון האם מגיעה ומקבלת הדגמה של בנה שקורא מלים ראשונות.